Monday 2 October 2017

Bollinger Bånd Excel Formel


MetaTrader Expert Advisor Bollinger Bands er en av de mest populære indikatorene som brukes av kvantitative handelsmenn i dag. Mens nesten hvilken som helst handelsprogramvare vil kunne beregne Bollinger Band-verdiene for deg, gjør det aldri vondt å vite hvordan du kommer under hetten og gjør det selv. Å vite hvordan du beregner indikatorene du bruker, vil gi deg en bedre forståelse av ditt kvantitative handelssystem. Mark fra Tradinformed spesialiserer seg på å bruke Excel til backtest trading systemer og beregne verdier for populære indikatorer. Han har gitt ut et kort blogginnlegg og en video som går deg gjennom nøyaktig hvordan du kan beregne bollinger band ved hjelp av Excel. Han starter med å tilby sin egen beskrivelse av Bollinger Bands, og forklarer hvordan de beregnes: Den første fasen i beregningen av Bollinger Bands er å ta et bevegelige gjennomsnitt. Deretter beregner du standardavviket til sluttkursen i samme antall perioder. Standardavviket blir deretter multiplisert med en faktor (typisk 2). Øverste bånd beregnes ved å legge til standardavviket multiplisert med faktoren til det bevegelige gjennomsnittet. Nedre båndet beregnes ved å subtrahere standardavviket multiplisert med faktoren fra det bevegelige gjennomsnittet. Her er formlene han bruker i sin video: SMA H23 AVERAGE (F4: F23) Øvre Bollinger Band I23 H23 (STDEVPA (F5: F23) I3) Nedre Bollinger Band J23 H23- (STDEVPA (F5: F23) J3) Dette er Mark8217s video gjennomgang gjennom beregning av Bollinger Bands med Excel: Han forklarer også hvordan han bruker Bollinger Bands i sin egen handel: Jeg har normalt ikke Bollinger Bands på diagrammene mine fordi jeg finner at de roter kartene og distraherer fra prishandlingen. Imidlertid legger jeg ofte til diagrammer midlertidig for å se om nåværende pris er innenfor eller utenfor bandet. Jeg liker også å bruke dem når jeg utvikler automatiske handelsstrategier fordi de er selvskalere. Dette betyr at de kan brukes på hvilket som helst marked og tidsramme uten å måtte justere parametrene. Bollinger Bands er et teknisk handelsverktøy laget av John Bollinger tidlig på 1980-tallet. Formålet med Bollinger Bands er å gi en relativ definisjon av høy og lav. Bollinger Bands består av et sett med tre kurver trukket i forhold til verdipapirpriser. Mellombåndet er et mål på mellomtidsutviklingen, vanligvis et enkelt glidende gjennomsnitt, som tjener som basis for øvre og nedre bånd. Intervallet mellom de øvre og nedre båndene og mellombåndet bestemmes av volatilitet, typisk standardavviket til de samme dataene som brukes til gjennomsnittet. Standardparametrene er 20 dager (perioder) og to standardavvik: Middle Bollinger Band 20-dagers enkelt glidende gjennomsnitt Upper Bollinger Band Middle Bollinger Band 2 20-års standardavvik Nedre Bollinger Band Middle Bollinger Band - 2 20-års standardavvik tolkning av Bollinger Bands er basert på det faktum at prisene har en tendens til å forbli mellom topp og bunnlinjen av bandene. Et karakteristisk trekk ved Bollinger Band-indikatoren er den variable bredden på grunn av prisens volatilitet. I perioder med betydelige prisendringer (dvs. med høy volatilitet) øker båndene mye, slik at prisene går inn. Under stillingsperioder, eller perioder med lav volatilitet, samarbeider båndet å holde prisene innenfor sine grenser. Beregning Bollinger-bånd dannes av tre linjer. Midtlinjen (ML) er en vanlig flytende gjennomsnitt. ML SUMCLOSE, NN Topplinjen, TL, er den samme som mellomlinjen et visst antall standardavvik (D) høyere enn ML. TL ML (DStdDev) Bunnlinjen (BL) er midtlinjen forskjøvet med samme antall standardavvik. BL ML - (DStdDev) Hvor: N er antall perioder som brukes i beregning SMA Simple Moving Average StdDev betyr standardavvik. StdDev SQRT (SUM (CLOSE-SMA (CLOSE, N)) 2, NN) Det anbefales å bruke 20-punkts Simple Moving Average som mellomlinjen, og plott øverst og nederst linjene to standardavvik bort fra det. Å beregne Bollinger Bands i MS Excel. Kolonne, verdier for å skrive inn, formler Du må skrive inn et firma navn på navn B Åpne C Høy D Lav E LTPclose F Volum først må vi beregne en 20-dagers standardavvik: G her må vi beregne gjennomsnittlig (eller Simple Mov. Aver .) på 20 dager legger vi til alle 20 dagers prising og deler det med 20.i no. of perioder vi trenger. så i celle G21 (20. dag) må du skrive inn formel, det er SUM (E2: E22) 20 da må vi manuelt kopiere den gjennomsnittlige (ie. Simple Mov. Aver.) på 20 dager over G21.til vi fullfører 20 days. ie. G2119 celler over den. H da må vi beregne avvik for disse 20 dagers perioden, slik at vi subtraherer SMA fra sluttkurs, får vi avvik E2-G2 Jeg må da firkantet avviket så POWER (H2,2) J standardavvik da deler vi summen av kvadrert avvik ved antall dager så formel er SQRT (SUM (I2: I21) 20) Bollinger-bånd er dannet av tre linjer. G Mellombånd K Øvre bånd (SMA pluss 2 standardavvik) G21 (2J21) L Nedre bånd (SMA minus 2 standardavvik) G21- (2J21) Konklusjoner Selv om Bollinger Bands kan bidra til å generere kjøp og salgssignaler, er de ikke laget for å bestemme fremtidens retning for en sikkerhet. Bollinger Bands tjener to primære funksjoner: - For å identifisere perioder med høy og lav volatilitet - For å identifisere perioder når prisene er i ekstreme og muligens uholdbare nivåer. Husk at kjøp og salg av signaler ikke er gitt når prisene når de øvre eller nedre båndene. Slike nivåer indikerer bare at prisene er høye eller lave på en relativ basis. En sikkerhet kan bli overkjøpt eller solgt over en lengre periode. Til slutt er bandene bare band, ikke signaler. Et band av det øvre Bollinger Band er IKKE et selgesignal. En bånd av det nedre Bollinger Band er IKKE et kjøpesignal. hva hvis du selger på ub amp kjøpe lb. i forbindelse med rsistockhastic. kaktus, du kan kjøpe på lavere band og selge på øvre band .. og kan tjene penger :) men problemet er volatilitet i stks. som utløser SL .. hvis du er komfortabel uten SL. Så fortsett og kjøp på lavere band. ja du kan bruke RSI-positiv divergens som kjøpssignal med lavere BB. fyr, fortsettelsen av tics i en bestemt retning definerer trend. jeg mener om tics er i fortsettelse med ub i uptrend. tid til å kjøpe på lb eller middle. if tics er på lb i fortsettelse. det er på tide å selge på mellombånd eller over. stopp er et must. btw, rsistockhastic virkelig spiller ingen rolle om du kan vurdere videreføring. men du må vurdere positivenegative avvik før du tar (BUYSELL) beslutning. for eksempel. hvis prisen er i lavere bånd .. og rsi går ikke under forrige lavt da .. det er et sterkt kjøpssignal. så uansett hva .. en skygge ikke kort på det nivået. for eksempel. chk rsi positiv divergens og pris på 27 okt-08. sin tidsposisjon som pris definerer trenden .. om videreføring av trenden. du vet mer EWT enn meg (jeg m NIL i EWT) .. så ingen kommentar fra meg på trend. LOL, jeg vet ikke EW. for meg. noe verktøy har ikke mye viktig bortsett fra mitt eget verktøy. Takk så mye. veldig nyttig. Kan dette brukes på varer direkte Jeg er hovedsakelig interessert i edle metaller. Kan Bollinger-bånd, pivotpoengberegninger brukes på varer direkte R. shabadi, jeg handler ikke varer, men BB jobber for indeks, aksjer .. du har tatt med det i mitt handelssystem. Du kan finne detaljene her Hey Jaggu. Takk for din innsats. Vil du snakke med meg hvorfor trenger vi å multiplisere med nummer 2 og sqaure root for øvre og nedre bånd. kan vi bruke 1,5 eller 2,5 i stedet for 2 .. og også hva vil tallendring gjøre forskjell. er nummer annet enn 2 er feil. jeg prøvde å bruke formlene du oppgav og deretter sammenlignet resultatene - Upperlower bollinger banddata med resultatene fra lager som bigcharts. marketwatch og de resulterende verdiene var radikalt forskjellige. Kan du fortelle oss hvilken lager du brukte som et eksempel i Excel-bildet du oppgav deg? Eksempel takk Jeg tror jeg ser en del av problemet Din SMA (20) SUM (E2: E22) 20 burde faktisk være SUM (E2: E21 ) 20 E2: E22 betyr 21 poeng i tid. ikke 20 selv om du forteller oss aksjesymbolet du brukte til å generere Excel-regnearket, vil vi vite om alle andre formler er korrekte, kan du gi meg REDYMADE MULTIPOR STOCK BOLLINGER BAND EXCEL MED REDIGERENDE STADERD-AVVIKLING OG GJENNOMSTIDSPRODUKT ELLER PZ SUGGESTEN, HVOR jeg kan FINNER OVER DET SAMME HENSYN OG TAKK BULLSTOCK. IN, kan jeg gi det. meld meg på manans2003gmailForex, Bollinger Bands og Excel Hvis du er en vanlig reisende, vet du at bytte penger fra en valuta til en annen kan være en stadig skiftende slagmark. Valutakurser (eller Forex), forandre hele tiden, og hva som kan virke som en god rente kan forsvinne om dagen. Da jeg først begynte å besøke Canada i 2001, kjøpte en britisk pund (GBP) 2,35 kanadiske dollar (CAD). Canada virket billig Men fremover ti år til 2011, og 1 GBP kjøper nå bare 1,59 CAD. Med andre ord, pundet har devaluert med rundt 30 mot den kanadiske dollar (og et tilsvarende beløp til amerikanske dollar). Dette gjør mine (fortsatt nødvendige) reiser til Nord-Amerika mye dyrere, og ting ser ikke lenger ut som et røverkjøp. Dette betyr at jeg må holde øye med valutakursen for å balansere budsjettet mitt. Jeg bytter nå penger på forhånd hvis jeg tror at I8217m får god verdi. Men hvordan vet jeg dette jeg kan ikke fortelle fremtiden, jeg kan bare se bakover. Det første trinnet er å finne historiske valutakurser. Det er mange nettsteder som gir deg disse dataene for noen to valutaer. Jeg liker Oanda fordi den lar deg laste ned historiske data i et format du kan importere til Excel. Dette er et Excel-diagram som gir GBP-USD daglig valutakurs (thats8217 den blå linjen kalt CLOSE) i løpet av det siste året. Men det er tre linjer på diagrammet. Vi har 20 Day Moving Average, og Upper og Lower Bollinger Bands. Bollinger Bands er ekvivalent med 20-dagers glidende gjennomsnitt pluss eller minus to standardavvik) Hvis du undersøker kartet nøye, finner du at nesten alle bevegelsene til den blå lukkelinjen er mellom de to Bollinger-båndene. Let8217s undersøker en liten del av diagrammet i detalj. Den blå linjen gjør ikke over eller under Bollinger-båndene. Faktisk, når den blå linjen treffer bunnen Bollinger-bandet, vil det sannsynligvis enten drive langs bunnen eller gå opp. Når den blå linjen treffer det øverste Bollinger-bandet, går det nok til å gå langs toppen eller gå ned. Du kan bruke disse indikatorene for å avgjøre om du får en god eller dårlig valutakurs. Nå er denne tommelfingerregelen isn8217t helt sant 8211 it8217s bare gyldig i et marked som8217s handler horisontalt, uten mye opp eller ned momentum. I likhet med aksjemarkedet er det tidspunkter hvor valutakursendringene endres raskt. Dette er kjent som volatilitet. I perioder med volatilitet beveger Bollinger-bandene seg lenger fra hverandre, og omvendt når markedet er stabilt. Nå har noen profesjonelle forexhandlere truffet konklusjonen om at band som blir smalere indikerer at markedet vil bli mer volatilt i fremtiden, mens band som blir bredere betyr at markedet vil bli mindre volatilt i fremtiden. I tillegg bruker disse handlerne Forex-data that8217s oppdatert en minutt for minutt, ikke dag for dag som jeg har brukt her. Dette gjør det mulig for dem å foreta umiddelbare handelsbeslutninger, utnytte små prisbevegelser. En annen nyttig indikator er Bollinger Squeeze. Dette er lik den (Upper Band 8211 Lower Band) Moving Average. En seks måneders lav i Bollinger Squeeze indikerer større fremtidig volatilitet (enten det er en signifikant opp eller ned bevegelse som er flaggert av andre indikatorer). Bollinger band er bemerkelsesverdig enkelt å lage i Excel. STDEV () - funksjonen er nøkkel 8211 it8217ll beregner standardavviket til et datasett. Du kan laste ned Excel-regnearket jeg brukte til å lage diagramene ovenfor ved å klikke her. 2 tanker om ldquo Forex, Bollinger Bands og Excel rdquo Don Miller sier: Som Free Spreadsheets Master Knowledge Base Siste innlegg

No comments:

Post a Comment